A professzionalizációs folyamatok történetének kutatása a 2000-es években
Main Article Content
Abstract
Az oktatásügy professzionalizációs folyamatait reflektáló kutatások a tanítók, a tanárok, a neveléstudományokat kutatók professzionalizációs folyamataira egyaránt kiterjedtek. A látszólag oly különböző csoportok professzionalizációjának mindenütt előforduló eleme a képzettség/szakirányú diploma/minősítettség, a normatív alkalmazási feltételek, a kamarai-egyesületi jellegű szerveződés, a kongresszusok, tanszékek és karok, a standardizált normák alapján működő szakmai, illetve tudományos folyóiratok, könyvsorozatok létrejötte és sorsának alakulása. Jelen vizsgálatban a 2000 után önálló könyvként publikált műveket és az öt legfontosabb neveléstudományi folyóiratban (1) publikált tanulmányokat tekintettem át, ezen az idő- és forráskörön kívül csak kivételesen indokolt esetben terjeszkedtem.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Nagy, P. T. (2011). A professzionalizációs folyamatok történetének kutatása a 2000-es években. Iskolakultúra, 21(1), 3–8. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21107
Issue
Section
Articles