Az identitásépülés folyamatai : intimitás és pszichoszexuális fejlődés serdülőkorban

Main Article Content

Imre András Török

Abstract

A korai és középső serdülőkori identitás alakulásában a kortárs kapcsolatok lényeges korrigáló és kiegészítő szerepet tölthetnek be a korábbi szülői alapozás után. Az iskolai közeg az identitás árnyalása mellett fontos kipróbáló és hitelesítő terepet is jelent. Az iskolai kortárskapcsolatok jelentősége a modernkori társadalmi átalakulás óta folyamatosan növekszik a lakóhelyi kortárskapcsolatok jelentőségével szemben. Természetesen a pedagógusok mint idegen felnőttek szerepe is növekedett. Tanulmányomban kitérek a párkapcsolatok és a kötődés szerepére is, melyek egyrészt építik az identitást, ugyanakkor feltételei az egészséges identitásnak.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Török, I. A. (2010). Az identitásépülés folyamatai : intimitás és pszichoszexuális fejlődés serdülőkorban. Iskolakultúra, 20(11), 30–39. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21085
Section
Articles