A középkorúak személyiségfejlesztésének andragógiai megközelítése
Main Article Content
Abstract
Az emberi személyiség fejlődése az egész életen át tartó folyamat, a felnőttkori fejlődés kutatása mégis viszonylag elhanyagolt területe mind az andragógia, mind a pszichológia tudományának. Az életút egyes állomásain meghatározott alkalmazkodási követelmények és ezekből következő fejlődési feladatok teszik próbára az embert, és ezek a próbatételek időnként krízishelyzetként jelentkeznek. A krízisek alkotó módon való kezelése a személyiség fejlődéséhez és megerősödéséhez vezet, ugyanakkor nem minden felnőtt rendelkezik olyan problémamegoldó és megküzdési repertoárral, hogy elkerülhesse a kríziskezelés destruktív formáit.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Somogyiné Petik, K. (2010). A középkorúak személyiségfejlesztésének andragógiai megközelítése. Iskolakultúra, 20(10), 49–70. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21070
Issue
Section
Articles