Anyanyelv, iskolában és azon kívül : az anyanyelvi nevelés a grammatika aspektusából
Main Article Content
Abstract
A hazai anyanyelvi nevelés válsága köztudott, erről folytatott szakmai diskurzus azonban alig hallható. A közoktatás a sokszor át nem gondolt képességfejlesztés égisze alatt és a kritikátlanul átvett „hogyan lehet gyorsan, könnyen” módszerek bűvöletében nagy mennyiségben bocsátja ki az állásinterjú-alanyokat és a kapcsolatteremtésre többé-kevésbé képes állampolgárokat. Csak néhány – jórészt a pedagógusképzésben is elkötelezett és a modern nyelvészetet is művelő – kolléga hallatja hangját egy koherens szemléletmód kialakítása érdekében és mondja, hogy az érdemi tudás ennél mélyebben rejlik, a nyelvtan is kreativitást fejleszt, a házi feladat lehet érdekes, a PISA-mérések eredménye a nyelvi elemzésekkel javulhatna.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Medve, A., & Szabó, V. (2010). Anyanyelv, iskolában és azon kívül : az anyanyelvi nevelés a grammatika aspektusából. Iskolakultúra, 20(9), 53–64. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21055
Issue
Section
Articles