"...tudatosulás útján kifinomult emberszeretet...". Kiss Árpád értelmiségi szerepének filozófiai alapjairól
Main Article Content
Abstract
Az „abszolút pedagógus”, illetve az „abszolút pedagógia” hipotetikus gondolata értelemszerűen szűkebb, mint a pedagógia lehetséges értelmiségtörténeti megközelítésének egésze. Lényege, hogy nemcsak egzisztenciális okokból lesznek kiváló értelmiségiek tanítók, tanárok és mesterek (nagy „M”-mel is), de szabad belső elhatározásukból is sokan tették meg ezt az utat. Csak a 20. században százakra tehetjük azoknak a kiváló magyar értelmiségieknek a számát, akik minősített formában részesítették előnyben a tanítást teljes vagy részleges életpályaként önálló tudományos, művészi vagy irodalmi tevékenységükkel szemben vagy azokat kiegészítendő.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Kiss, E. (2010). ".tudatosulás útján kifinomult emberszeretet.". Kiss Árpád értelmiségi szerepének filozófiai alapjairól. Iskolakultúra, 20(9), 26–33. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21052
Issue
Section
Articles