Tudás és kompetencia viszonya a tanulás és tanítás tudományában : mit tud a mai pszichológia emberképe nyújtani a nevelésnek?
Main Article Content
Abstract
Dolgozatomban amellett érvelek, hogy hagyományosan velünk van kétféle tudás és kétféle iskola eszménye. Az egyik a hasznosítható, a másik az önmagáért való tudás. Ezek művelődési ciklusokban fogalmazódtak meg az európai kultúrában, sokszor egy inga kilengéseit utánozva. Mivel ingáról van szó, tudnunk kell, hogy várhatóan egyik szélsőséges felfogásnak sincs igaza. Illusztrálni próbálom továbbá a mai pszichológia implicit és explicit tudásrendszerének fogalmaival, hogy az ember nem egyszerűen kulturális hagyományában, hanem természetében kettős lény.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Pléh, C. (2010). Tudás és kompetencia viszonya a tanulás és tanítás tudományában : mit tud a mai pszichológia emberképe nyújtani a nevelésnek?. Iskolakultúra, 20(4), 37–42. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21007
Issue
Section
Articles