A gyermeki perspektíva és beszédmód a gyermekirodalom oktatásában
Main Article Content
Abstract
Mind az irodalomtudomány, mind az oktatásmódszertan sokféle meghatározását veti fel a gyermekirodalom jelenségének, mi több, rendre tanrendi diszciplínaként jegyzik tanítóképző karok, ahol gyermekirodalmat tanítanak és tanulnak. Ennek ellenére igencsak vitathatóak nemcsak fogalmi attribútumai, de létezésének formái és kvalitásai is. Rendszerint a gyermeki perspektíva és beszédmód, olykor a gyermekhős központi szerepe képezi a legfőbb kategorizációs szempontot, amit viszont alakulás- és keletkezéstörténeti folyamatok, mozzanatok cáfolnak meg: például Daniel Defoe Robinsonja és Gárdonyi Géza Egri csillagokja sem a gyermekirodalmi narratíva keretein belül jött létre.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Bence, E. (2010). A gyermeki perspektíva és beszédmód a gyermekirodalom oktatásában. Iskolakultúra, 20(2), 134–138. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20984
Issue
Section
Articles