Hátrányos helyzetű cigány fiatalok középfokú oktatási intézményei és lehetőségei

Main Article Content

Tünde Virág

Abstract

Tanulmányomban bemutatom és elemzem azokat az intézményeket, amelyek a perifériális területen élő, hátrányos helyzetű cigány fiatalok iskolai és munkaerő-piaci esélyegyenlőségét hivatottak elősegíteni, elsősorban az általános iskola és a középiskola között kialakult mély szakadék különböző módszerekkel való áthidalásával. Az általunk vizsgált településen élők iskolai végzettségének, oktatási lehetőségeinek elemzésével, szerkesztett életútinterjúkon (1) keresztül vázolom az általam tipikusnak tartott, az oktatási rendszeren keresztülvezető mobilitási utakat.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Virág, T. (2009). Hátrányos helyzetű cigány fiatalok középfokú oktatási intézményei és lehetőségei. Iskolakultúra, 19(12), 101–115. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20947
Section
Articles