Túlkorosság és esélyegyenlőtlenség az iskola kezdő szakaszában
Main Article Content
Abstract
A későbbre tolódó iskolakezdés társadalmi következményeit feltáró vizsgálat a neveléstudomány azon gyakorlatának kritikájából indul ki, amely a gyermekkort életkori átlagok mentén osztályozza, és erre építi fel pedagógiai intézményrendszerét is. Ez a megközelítés idézi elő az óvodából iskolába történő átmenet nehézségeit. E nehézségekkel való megküzdés egyik intézményesített formája a későbbre tolódó iskolakezdés lehetősége. A vizsgálat bemutatja, hogyan válhat egy, az iskola és a szakemberek által támogatott gyakorlat a különböző társadalmi rétegekhez tartozó gyerekek közötti esélykülönbségek elmélyítésének eszközévé. A kutatás eredményei rámutatnak arra, hogy szoros kapcsolat van a későbbi iskolakezdés és a hátrányos helyzetű gyerekek iskolai kudarcai között, miközben ugyanez a gyakorlat további előnyhöz juttatja a magas státusú gyerekeket.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Kende, A. (2009). Túlkorosság és esélyegyenlőtlenség az iskola kezdő szakaszában. Iskolakultúra, 19(12), 18–34. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20941
Issue
Section
Articles