"Zenga zének" : a '60-as, '70-es évek kisiskolásainak élményei az emlékezés és a posztmodern pedagógiatörténet-írás tükrében
Main Article Content
Abstract
Minden tanítóban, pedagógusban felmerülhet az a fontos kérdés, vajon hogyan emlékeznek majd tanítványaik iskolájukra. Mi az a tudás, élmény, emlék, tapasztalat, amely kiállja majd az idő próbáját? A jelen tanulmány két oldalról közelítve, az emberi emlékezés vizsgálatának pszichológiai oldaláról és a pedagógiatörténet-írás posztmodern megközelítésmódját felhasználva próbálja bemutatni a ’60-as, ’70-es évek iskolájának individuális reperezentációját, szubjektív megélését. A kutatás legfontosabb eleme az egyéni tapasztalatok kategorizációja, mely a megjelenő színes tartalmak mellett általános adatokat is szolgáltat a ’60-as, ’70-es évek társadalmáról, kultúrájáról, mindennapi pedagógiai gyakorlatáról.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Kolosai, N. (2009). "Zenga zének" : a ’60-as, ’70-es évek kisiskolásainak élményei az emlékezés és a posztmodern pedagógiatörténet-írás tükrében. Iskolakultúra, 19(11), 61–76. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20925
Issue
Section
Articles