Az európai felsőoktatás átalakulása és a Bologna-folyamat céljai
Main Article Content
Abstract
A Bologna-folyamatban az elsődleges strukturálóerő már nem az intézményi típus, hanem a programszint, ahol az intézmények közötti diverzitásról áttevődik a hangsúly az intézményeken belüli változatosságra, a horizontális különbözőségről a vertikálisra. Ugyanakkor világosan körvonalazódik a felsőoktatás diverzitásában a funkcionális különbségek hangsúlyozása is, szemben az intézményivel. A tanulmány a feltárt szakirodalom alapján a Bologna-folyamat eredeti céljainak implementációjával kapcsolatos vélemények és koncepciók bemutatására törekszik, amelyet három fő témakör vagy dimenzió köré csoportosítottunk. Így először áttekintjük a többciklusú képzés bevezetésének és a tanterv reformjának koncepcióit, majd a minőségbiztosítás, valamint a felsőoktatás nemzetköziesítésének kérdéseire térünk ki.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Szolár, Éva. (2009). Az európai felsőoktatás átalakulása és a Bologna-folyamat céljai. Iskolakultúra, 19(9), 95–119. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20896
Issue
Section
Articles