Esélyegyenlőtlenség a kezdetektől : szelekció és szegregáció az általános iskolában

Main Article Content

Anett Sőrés

Abstract

Azt már több kutatás is bizonyította, hogy a szülők a középiskola kiválasztásával alapozzák meg gyermekeik továbbtanulási és ezzel munkaerő-piaci esélyeit (Andor, 1998, 1999, 2002; Ferge, 1976; Gazsó, 1976, 1988; Lannert és Sági, 2003). Napjainkban azonban egyre több általános iskola indít tagozatos osztályokat, így a szülők már igen korán elkezdhetik felépíteni gyermekeik életpályáját. Ugyanakkor az oktatás szelekciós állomásai is pluralizálódnak és differenciálódnak. Kutatásomban így arra a fő kérdésre kerestem a választ, hogy milyen különbségek vannak az egyes társadalmi rétegekhez tartozó szülők iskolaválasztási stratégiái között.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Sőrés, A. (2009). Esélyegyenlőtlenség a kezdetektől : szelekció és szegregáció az általános iskolában. Iskolakultúra, 19(9), 46–61. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20892
Section
Articles