A szegények Summerhillje : George Dennison A gyerekek életéből. Az "Első utcai" iskola története című könyvéről

Main Article Content

Péter Fóti

Abstract

„A tanulás élménye egy teljesség megélése. A gyerek érzi a maga ereinek egységet, és az őt körülvevő emberek folytonosságát. A szülei, a barátai, tanárai [...] egy jövendő világot képesek elé rajzolni, és ő ebben a világban érzi a saját lehetséges erejét. Minden, ami megkurtítja ezt a teljességet, az nem teljes értékű tanulás. Gyerekek, akik eltárolnak tényeket, és papagájként visszaadják a válaszokat (mint azt John Holt az „Iskolai kudarcok” c. könyvében bemutatta), nagy aggodalmaktól szenvednek. Amikor emberekhez kapcsolódnak, akkor ebben nincs benne, hogy érzik erejüket, hanem elnyomják saját igényeiket. A lázadó gyerekek jobban ragaszkodnak az ösztöneikhez, de ők szenvednek a biztonságérzet hiányától a konfliktusok miatt, melyek az emberekkel kapcsolatban érik őket.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Fóti, P. (2009). A szegények Summerhillje : George Dennison A gyerekek életéből. Az "Első utcai" iskola története című könyvéről. Iskolakultúra, 19(7-8), 153–159. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20885
Section
Articles