Miért nem működik még mindig? : érvek az iskolapszichológusi hálózat kiépítése mellett

Main Article Content

Gabriella Vizin

Abstract

Az iskolapszichológusi tevékenység a tankötelezettség 19. századi bevezetése után, hozzávetőleg a modern pszichológia térhódításával egy időben alakult ki. Bár nemzetközi és hazai viszonylatban az aktuális igények változása az iskolapszichológusi hivatás rugalmas adaptációját követelte meg, a közel egy évszázados múlt stabil, életképes szakma kialakulását tette lehetővé. Mindazonáltal számtalan esetben – feltehetően az információhiányból adódóan, valamint talán a lélektan túlmisztifikált percepciója miatt– nem ismerik fel az iskolapszichológia jelenlétének hasznosságát. Holott az oktatás és nevelés minőségére, sőt a gyermekek személyiségfejlődésére is hátrányosan hathat a megfelelő pszichológiai háttér hiánya az iskolában.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Vizin, G. (2009). Miért nem működik még mindig? : érvek az iskolapszichológusi hálózat kiépítése mellett. Iskolakultúra, 19(7-8), 97–112. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20877
Section
Articles