A pragmatizmus és a konstruktivizmus hatása a pedagógiára
Main Article Content
Abstract
Az ember alapvetően kétféle módon szerezhet új ismeretet: saját tapasztalata révén, illetve a mások által megtapasztalt és feldolgozott ismeretek átvételével. Az emberré válás kezdetétől a beszéd differenciáltabbá válásáig tartó több százezer évben az új ismeretek forrása főleg a közvetlen tapasztalat volt. Az emberi tanulás folyamata a valóság érzékelésével kezdődött, az érzékletek tudatosultak, lassan tapasztalatokká váltak, majd a tapasztalatok általánosításával kialakultak a szabályok, vagyis kezdetben jellemző volt a megismerés induktív útja.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Kiss, L. (2009). A pragmatizmus és a konstruktivizmus hatása a pedagógiára. Iskolakultúra, 19(5-6), 113–121. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20855
Issue
Section
Articles