A neveléstörténet szakirodalmi kánonjai és a klasszikusok szerepe
Main Article Content
Abstract
A modern nemzetállamok kialakulása során Európa különböző régióiban némi időbeli eltolódással nagyjából a 18. század végétől a 19–20. század fordulójáig tartó átalakulási folyamat teremti meg a duális közoktatási rendszereket, a különböző pedagógus professziókat, továbbá a pedagógiai tudás új tartalmait, illetve a különböző egyetemi tudományokat, ezek részeként a történelem és a pedagógia tudományát is (lásd erről részletesen: Németh, 2002, 2005, 2005a, 2007). A modern közoktatási rendszerek, pedagógus szakmák kialakulásának hatására a szakmai tudás reflexiós formáinak létrejötte több síkon is kibontakozó, konkrét és szimbolikus téri és idődimenziókban lejátszódó összetett folyamat.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Németh, A. (2008). A neveléstörténet szakirodalmi kánonjai és a klasszikusok szerepe. Iskolakultúra, 18(9-10), 3–10. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20779
Issue
Section
Articles