A neveléstörténet szakirodalmi kánonjai és a klasszikusok szerepe

Main Article Content

András Németh

Abstract

A modern nemzetállamok kialakulása során Európa különböző régióiban némi időbeli eltolódással nagyjából a 18. század végétől a 19–20. század fordulójáig tartó átalakulási folyamat teremti meg a duális közoktatási rendszereket, a különböző pedagógus professziókat, továbbá a pedagógiai tudás új tartalmait, illetve a különböző egyetemi tudományokat, ezek részeként a történelem és a pedagógia tudományát is (lásd erről részletesen: Németh, 2002, 2005, 2005a, 2007). A modern közoktatási rendszerek, pedagógus szakmák kialakulásának hatására a szakmai tudás reflexiós formáinak létrejötte több síkon is kibontakozó, konkrét és szimbolikus téri és idődimenziókban lejátszódó összetett folyamat.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Németh, A. (2008). A neveléstörténet szakirodalmi kánonjai és a klasszikusok szerepe. Iskolakultúra, 18(9-10), 3–10. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20779
Section
Articles