A tanulási célok vizsgálata az angol nyelvtanulás tükrében

Main Article Content

Éva Bacsa

Abstract

A tanulási célok kutatása az utóbbi évtizedekben vált jelentőssé a nemzetközi szakirodalomban. A motivációkutatásból indult el, teljesen új területet tárva fel a pedagógiai kutatásban. A célok tanulmányozása azonban szorosan kapcsolódik az önszabályozó tanulás, a motiváció, az önhatékonyság és a metakogníció területeihez, s a hazai kutatások több szinten is érintik. Molnár Éva (2002) az önszabályozó tanulás szakirodalmi áttekintésében foglalkozik a célok meghatározásával, csoportosításával, Jámbori Szilvia (2003) a személyes célok szerepét vizsgálta kutatásaiban, míg Réthy Endréné (2002, 2003) és Józsa Krisztián (2002, 2005) a motiváció kutatása kapcsán tértek ki a célok szerepére.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Bacsa, Éva. (2008). A tanulási célok vizsgálata az angol nyelvtanulás tükrében. Iskolakultúra, 18(7-8), 33–49. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20764
Section
Articles