Az inklúzió és a Warnock Jelentések (1978, 2005)

Main Article Content

Ildikó Pető
Katalin Endre

Abstract

Angliában majdnem harminc éves hagyománya van a sajátos nevelési igényű gyermekek többségi iskolában való nevelésének, aminek közelmúltbeli eseménye egy 2005-ben fellobbanó heves vita. A sajátos nevelési igények oktatáspolitikájának egyik legnagyobb szaktekintélye, a jelenleg működő rendszer egyik megalapozója, Mary Warnock (1) nyilatkozataiban már évek óta erős kritikával illeti a kormány inkluzív neveléssel kapcsolatos szemléletét, intézkedéseit, és legfőképpen a gyakorlat hatékonyságát kérdőjelezi meg. (Garner, 2004). 2005 júliusában pedig kiadták egy kis könyvben összefoglalt véleményét, amely igen nagy vihart kavart nem csak az inkluzív nevelés ügye körül, hanem az egész oktatásügyben.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pető, I., & Endre, K. (2008). Az inklúzió és a Warnock Jelentések (1978, 2005). Iskolakultúra, 18(5-6), 112–123. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20751
Section
Articles