A gyermekről való gondolkodás differenciálódása a dualizmus korában
Main Article Content
Abstract
A közoktatás dualizmuskori modernizációja megteremtette a néptanítói professziót, és a tanító szakmai tudáselemeinek egyik fontos összetevőjévé vált a gyermekről való gondolkodás és tudás formálódása, differenciálódása. E szakmai tudáskonstrukciós folyamat fejlődése során jól érzékelhető, hogy az érzelmi felelősség megfogalmazásával párhuzamosan megjelentek a témához kapcsolódó új fogalmak, rendszerezési szempontok, és ez már utal arra a tényre, hogy a gyermek, az iskola és az „átlagtól való eltérés” fogalmaihoz kötődő területek emancipálódtak a szakmai nyelvhasználatban.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Szabolcs, Éva, & Hegedűs, J. (2008). A gyermekről való gondolkodás differenciálódása a dualizmus korában. Iskolakultúra, 18(5-6), 76–85. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20748
Issue
Section
Articles