Hagyományos és problémaorientált feladatlapok az iskolai gyakorlatban

Main Article Content

Gabriella Ambrus

Abstract

Magyarországon a matematikatanításban az úgynevezett hagyományos oktatás a legelterjedtebb. Emellett a sokféle egyéb oktatási irányzat közül főleg a problémamegoldó tanítási stílus jelenik meg az iskolai gyakorlatban, ám a tanárok általában nem használják tudatosan munkájuk során. A tanulmány az említett két tanítási módszer jellemzőivel és lehetőségeivel foglalkozik konkrét példán, ötödikes tanulók számára, gyakorlatilag azonos témához (törtek bevezetése) készített két feladatlap segítségével. A feladatlapok szerkezete és a feladatok közötti összefüggések vizsgálata mellett sor kerül a feladatok kompetencia-alapú elemzésére is. A vizsgálat kiegészül a feladatlapok iskolai kipróbálásának (4 iskolában) tapasztalataival.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Ambrus, G. (2008). Hagyományos és problémaorientált feladatlapok az iskolai gyakorlatban. Iskolakultúra, 18(1-2), 78–92. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20715
Section
Articles