Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban
Main Article Content
Abstract
Mikor egy negatív élményt élünk át életünk során, gyakran gondolkozunk el azon, mennyire másképp alakulhattak volna a dolgok, ha akár csak a végeredményt megelőző egyetlen előzmény más lett volna. Az ilyen jellegű gondolatokat nevezzük tényelleni (counter-factual) gondolatoknak: ezek olyan mentális alternatívát nyújtanak számunkra a valósággal szemben, amely jellegénél és idődimenziójánál fogva kitágítja kognitív és érzelmi tapasztalatainkat a valós határokon túl.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Quelhas, A. C., Juhos, C., & Senos, J. (2007). Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban. Iskolakultúra, 17(11-12), 74–81. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20692
Issue
Section
Articles