Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban

Main Article Content

Ana Cristina Quelhas
Csongor Juhos
Jorge Senos

Abstract

Mikor egy negatív élményt élünk át életünk során, gyakran gondolkozunk el azon, mennyire másképp alakulhattak volna a dolgok, ha akár csak a végeredményt megelőző egyetlen előzmény más lett volna. Az ilyen jellegű gondolatokat nevezzük tényelleni (counter-factual) gondolatoknak: ezek olyan mentális alternatívát nyújtanak számunkra a valósággal szemben, amely jellegénél és idődimenziójánál fogva kitágítja kognitív és érzelmi tapasztalatainkat a valós határokon túl.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Quelhas, A. C., Juhos, C., & Senos, J. (2007). Tényelleni (counter-factual) gondolkodás egyetemi tanulási kontextusban. Iskolakultúra, 17(11-12), 74–81. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20692
Section
Articles