A gyógypedagógia változó identitása : paradoxonok és dilemmák a kultúra és a tér nézőpontjából
Main Article Content
Abstract
E tanulmány paradoxonokat és dilemmákat azonosít, amelyekkel azok a gyógypedagógiai kutatók és gyakorlati szakemberek kerülnek szembe, akik megpróbálnak társadalmilag igazságos oktatási rendszert teremteni egy olyan társadalomban, amelyet egyre összetettebb különbségek jellemeznek. A szerző amellett érvel, hogy a kutatói párbeszéd két legfőbb területének (az inklúziónak és a felülreprezentáltságnak) egy teljesebb dialógusban kellene találkoznia és fel kell ismerniük azt a „zavaró csöndet”, amely a két szakirodalmi rendszeren belül és közöttük fennáll. Az elemzést az oktatási reformmal kapcsolatos jelenlegi erőfeszítések és kétségek szélesebb politikai kontextusába belehelyezve, a szerző széleskörű áttekintést nyújt egy sokrétegű kultúráról és térről.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Artiles, A. J. (2006). A gyógypedagógia változó identitása : paradoxonok és dilemmák a kultúra és a tér nézőpontjából. Iskolakultúra, 16(10), 3–35. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20510
Issue
Section
Articles