A szubkulturális működés példái és hatása egy alternatív gimnázium belső diskurzusában
Main Article Content
Absztrakt
Kutatásom többek között a szociológusok, pszichológusok, kutató pedagógusok által is művelt ethnography of education vagy educational ethnography kutatási területhez (amelyet Mészáros [2017] pedagógiai etnográfiának fordít) kapcsolható, azon belül is a szűkebb területet lefedő, zömében antropológusok által végzett anthropology of education (pedagógiai antropológia) kutatásokhoz. Az ide tartozó munkák sajátommal közös elemei a résztvevő megfigyelés és nyitott végű kérdéseket tartalmazó interjúk alkalmazása a jelenségek belső olvasatának megértéséhez, a kultúra koncepciójának használata, az iskola mint kutatási terep felhasználása (annak ellenére, hogy a területen belül léteznek az oktatást/nevelést más környezetben is vizsgáló kutatások).
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Szentesi, B. (2022). A szubkulturális működés példái és hatása egy alternatív gimnázium belső diskurzusában. Iskolakultúra, 32(6), 3–55. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2022.6.3
Folyóirat szám
Rovat
Tanulmány