Nevelésfilozófiai kérdések a pedagógiai kudarcról (Nicolai Hartmann nyomán)
Main Article Content
Absztrakt
Jay P. Greene kortárs amerikai neveléskutató Education Myths (Oktatási mítoszok) című, nagy visszhangot kiváltó könyvében jó néhány oktatással és neveléssel kapcsolatos legendát, tévhitet sorakoztat fel. Megemlíti például, hogy az iskolák, a tanárok, az adminisztrátorok „a rossz teljesítményért nem kapnak büntetést” (Greene, 2005, 218. o.). A rossz teljesítménynek, mondjuk így: a kudarcos munkának tehát nincs következménye? Ám akárhogy is van, magáról a kudarcról nem szívesen beszélünk, a pedagógiában is inkább elhallgatjuk, szégyellősen takargatjuk. Ha pedig szó esik róla, ellentmondásosan ítéljük meg.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Karikó, S. (2015). Nevelésfilozófiai kérdések a pedagógiai kudarcról (Nicolai Hartmann nyomán). Iskolakultúra, 25(9), 90–99. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2015.9.90
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek