Az eltűnés esztétikája : filozófiai pasticcio Paul Virilio dromológiájával

Main Article Content

János Boros

Absztrakt

Számtalanszor beharangozták már Párizsnak, a világ egykori nem hivatalos, de valóságos kulturális fővárosának New York és Kalifornia mögé sorolódását, ám az elmúlt évezred utolsó évtizedeire visszatekintve úgy tűnik, továbbra is a francia fővárosból jöttek a legmeghökkentőbb új eszmék – talán extravaganciák, talán a jövő új „szótárai”, jövendő enciklopédiák merész előérzetei. Lyotard posztmodern diagnosztikája, Derrida (1967) grammatológiája és dekonstrukciója, Deleuze és Guattari (1972) társadalmi skizoanalízise vagy Virilio dromológiája új gondolkodásmódok, szótárak, eljárásmódok, tudományok és paradigmák megjelenhetőségét, de talán már megjelenését jelzik. A párizsi újdonságok sorában előkelő helyet foglal el Virilio (1992) sebességfilozófiája.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Boros, J. (2014). Az eltűnés esztétikája : filozófiai pasticcio Paul Virilio dromológiájával. Iskolakultúra, 24(5), 35–41. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21518
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek