Természettudományos nevelés ma: megújult pedagógia Európa jövőjéért : vezetői összefoglaló

Main Article Content

Michel Rocard
Peter Csermely
Doris Jorde
Dieter Lenzen
Harriet Walberg-Henriksson
Valerie Hemmo

Absztrakt

Az utóbbi években több tanulmány rámutatott, hogy aggasztóan visszaesett a fiatalság érdeklődése a kulcsfontosságú természettudományok (2) és a matematika iránt. Annak ellenére, hogy számos projekt és kezdeményezés van folyamatban a trend megfordítására, egyelőre csak a fejlődés visszafogott jelei mutatkoznak. Ha nem kerül sor hatékonyabb fellépésre, Európa hosszú távú kapacitásai az innováció, valamint az innovációhoz szükséges kutatások terén hanyatlani fognak. Ezen felül a népesség egészét nézve, egy olyan társadalomban, amely egyre nagyobb mértékben támaszkodik a tudás felhasználására, a mindennapi élethez szükséges készségek megszerzését is egyre nagyobb veszélyben látjuk.

Letöltések

Article Details

Hogyan kell idézni
Rocard, M., Csermely, P., Jorde, D., Lenzen, D., Walberg-Henriksson, H., & Hemmo, V. (2010). Természettudományos nevelés ma: megújult pedagógia Európa jövőjéért : vezetői összefoglaló. Iskolakultúra, 20(12), 13–30. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21099
Rovat
Cikkek