Tegyük ismét gyakorlatorientálttá a tanítóképzést!

Main Article Content

Sándor József

Absztrakt

Az utóbbi évek finanszírozási és az közoktatási intézmények fenntartói változásai érintet­ték a pedagógusképző intézményeket is. Több helyen a képző intézmények elvesztették a velük szervesen együttdolgozó belső gyakorlati helyeiket, a gyakorlóiskolákat. A kialaku­ló új rendszerben - a kezdeti tapasztalatok legalábbis ezt mutatják - jelentősen sérültek a képzéshez szorosan kötődő belső gyakorlatok. Egyrészt időkeretükben és a képzési időn belüli egyenletes eloszlásukban, másrészt a gyakorlatokat vezető pedagógusok e tevé­kenységre fordítható időkerete tekintetében, mely jelenleg a korábbinak nagy jó indulat­tal is csak töredéke. A tanulmányban vázolt rendszer kialakításával egy, korábban már a gyakorlati élet visszajelzései által igazoltan jól bevált, működő és sok értéket hozó képző és gyakorló in­tézmény közötti együttműködés jöhetne létre ismét. Természetesen a napjaink kihívásai­hoz igazodó új korszerű tartalmakkal kiegészülve, az osztálytermi és a tanulóközössé­gekben végzett tevékenységekre helyezve a felkészítés hangsúlyát Bízva abban, hogy a koncepció alapján felkészített leendő tanítók sikeresen gyökeresednek meg a pedagógus­pályán.

Article Details

Hogyan kell idézni
Sándor, J. (2017). Tegyük ismét gyakorlatorientálttá a tanítóképzést!. Módszertani Közlemények, 57(4), 1–10. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/modszertani-kozlemenyek/article/view/35472
Folyóirat szám
Rovat
Articles