Tegyük ismét gyakorlatorientálttá a tanítóképzést!
Main Article Content
Absztrakt
Az utóbbi évek finanszírozási és az közoktatási intézmények fenntartói változásai érintették a pedagógusképző intézményeket is. Több helyen a képző intézmények elvesztették a velük szervesen együttdolgozó belső gyakorlati helyeiket, a gyakorlóiskolákat. A kialakuló új rendszerben - a kezdeti tapasztalatok legalábbis ezt mutatják - jelentősen sérültek a képzéshez szorosan kötődő belső gyakorlatok. Egyrészt időkeretükben és a képzési időn belüli egyenletes eloszlásukban, másrészt a gyakorlatokat vezető pedagógusok e tevékenységre fordítható időkerete tekintetében, mely jelenleg a korábbinak nagy jó indulattal is csak töredéke. A tanulmányban vázolt rendszer kialakításával egy, korábban már a gyakorlati élet visszajelzései által igazoltan jól bevált, működő és sok értéket hozó képző és gyakorló intézmény közötti együttműködés jöhetne létre ismét. Természetesen a napjaink kihívásaihoz igazodó új korszerű tartalmakkal kiegészülve, az osztálytermi és a tanulóközösségekben végzett tevékenységekre helyezve a felkészítés hangsúlyát Bízva abban, hogy a koncepció alapján felkészített leendő tanítók sikeresen gyökeresednek meg a pedagóguspályán.