Tartalomalapú nyelvoktatás tapasztalatai egy nyári táborban
Main Article Content
Absztrakt
A pedagógusok többsége által közvetlen tapasztalat, az a tudományos vizsgálatokkal is igazolt dolog, hogy a motivált állapotban szerzett tudás diákjaink számára tartósabb. A diákok motiváltságának kérdése persze igen összetett problémakör. Abban bizonyára egyetérthetünk, hogy a tanulók motivációjának egyik meghatározó eleme lehet a tanári oldal, amely persze szintén sokféle komponensből tevődik össze. Egyik ilyen fontos elem a tanár módszertani sokszínűségre való törekvése, mely az iskolai keretekben történő nyelvtanítás során fokozottan igaz. Igen találóan fogalmazza ezt meg Bognár Anikó tanárnő, aki szerint az idegen nyelvek tanítása során fontos a „három é" szabályt szem előtt tartani: Tartalmilag értelmeset érdekesen érdemes tanítani. Nem véletlen tehát, hogy szüntelen újító törekvéseknek lehetünk tanúi a nyelvtanításban. Mint ahogyan arra a korábbiakban több szakember is rámutatott pl. Vámos és Kovács (2008), Borsné és Nagy (2006), Bognár (2005), a tartalomalapú nyelvoktatás (CLIL - Content and Language Integrated Learning) az idegen nyelvek tanításának egyik fontos új iránya.