A vállalkozói motivációk és kompetenciák a generációk tükrében
Main Article Content
Absztrakt
Kutatásomban a vállalkozói motivációkat, kiemelve a vállalkozásalapítási motivációkat, illetve a vállalkozói kompetenciákat vizsgálom, melyhez kérdőívet alkalmaztam. Napjainkban egyre népszerűbb saját vállalkozást alapítani, legyen szó egyéni vállalkozásról vagy gazdasági társaságról. Emiatt a munkaerőpiacon jelentős arányban jelen vannak a vállalkozók, akik között már nemcsak az X és az Y, hanem a Z generáció tagjai is képviseltetik magukat. Vállalkozók három generációból, megannyi remek ötlettel és innovációval, melyekből a legkülönfélébb termékek és szolgáltatások születnek. Mi lehet a hajtőerő, hogy ezt a létet választják az emberek? Az önmegvalósítás? A függetlenség iránti vágy? Esteleg a kreativitás kibontakoztatása? Mi lehet a sikeres vállalkozók titka? Szerencsés csillagok alatt születtek, vagy a személyiségükben, kompetenciáikban rejlik a megoldás? A kutatásom egyik központi területe a vállalkozásalapítás motivációi. Figyelmet fordítottam a vállalkozói kompetenciák fontosságára és az önértékelésre is, melyből kiderül, hogy milyen kompetenciák jelennek meg erősségként, melyek szorulnak a jövőben fejlesztésre a kutatásban részt vett vállalkozóknál. Továbbá megvizsgálom, hogy milyen eltérések és egyezőségek figyelhetők meg a generációk között a vállalkozásalapítási motivációkat, illetve a vállalkozói kompetenciákat illetően.