Szexualitás a népmesékben és a tanteremben

Main Article Content

Hevesi Tímea Mária

Absztrakt

A vonatkozó szakirodalom azt képviseli, hogy a szexualitás és a pedagógia összefonódottsága csak szélsőséges (alapvetően botrányos) esetekben jelentkezhet. A szexualitás pedagógiai helyzetekben betöltött pozitív, termékeny szerepéről kevés szó esik. A népmesékben a szexualitás az élet egyik legtermészetesebb részeként jelenik meg. Kutatásunk során arra a kérdésre keressük a választ, hogy Földünk hat lakott kontinensén élő 40 különböző nép meséjében hogyan jelenik meg a szexualitás? Kutatásunk célja, hogy bemutassuk a szexualitás megjeleníthetőségének különböző formáit. A kutatás módszereként a kvalitatív tartalomelemzést alkalmazzuk. A kutatás eredményei rávilágítanak a szexualitás többszempontú megközelítésére, kifejezésének és megjelenítésének lehetőségeire.

Article Details

Hogyan kell idézni
Hevesi, T. M. (2023). Szexualitás a népmesékben és a tanteremben. Közösségi Kapcsolódások - tanulmányok kultúráról és oktatásról, 2(2), 96–113. https://doi.org/10.14232/kapocs.2022.2.96-113
Folyóirat szám
Rovat
Oktatás
Információk a szerzőről

Hevesi Tímea Mária, Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar

SZTE JGYPK Szakképzési, Felnőttképzési és Tudásmenedzsment Intézetben dolgozik adjunktusként. Fő kutatási területe: a szimbólumok pedagógiai alkalmazása.