Oktatási hálózatok a digitális korban

Main Article Content

Fazekas Nóra
Kersánszki Tamás
Tóth-Pjeczka Katalin

Absztrakt

Az iskola-, illetve pedagógushálózatok kiemelt szerepet töltenek be az oktatási innováció és a pedagógiai tudásmegosztás terén, olyan ökoszisztémát hozva létre, amely serkenti a kísérletezést és az új megoldások helyi igényekhez igazított adaptálását. Az információs és kommunikációs technológiák gyors fejlődése különösen erős hatást gyakorolt a hálózatos működés terén is: immár a digitális platformok és együttműködési eszközök révén a résztvevők a hagyományos fizikai jelenlét korlátait meghaladva, térben és időben rugalmasan kapcsolódhatnak egymáshoz és egymás forrásaihoz. A tanulmány dokumentumelemzésekre, másodelemzésekre, és interjúkra építve négy olyan – két nemzetközi és két hazai - hálózat működését ismerteti, amelyek jellegét meghatározza a technológiai fejlődés.

Article Details

Hogyan kell idézni
Muth-Fazekas, Ágnes, Fazekas, N., Kersánszki, T., & Tóth-Pjeczka, K. (2024). Oktatási hálózatok a digitális korban. Közösségi Kapcsolódások - tanulmányok kultúráról és oktatásról, 4(2), 34–55. https://doi.org/10.14232/kapocs.2024.2.34-55
Rovat
Oktatás