Tanító szakos hallgatók ismeretei a gamifikációról

Main Article Content

Bencéné Fekete Anikó Andrea
Bence-Kiss Krisztina

Absztrakt

A gamifikáció az oktatás esetében a játékalapú működési elvek, játékesztétika és játéktervezői gondolkodás használata a tanulás elősegítésére, a problémák megoldására (Kapp et al., 2014). 2022-ben végzett kutatásunk célja, annak feltárása, hogy a végzős tanító szakos hallgatók (N=72), milyen ismeretekkel rendelkeznek a gamifikációról. Kutatási kérdéseink arra irányultak, mennyire és milyen tartárgyak esetében, az óra melyik részében tartják hatékonynak a gamifikációt. A leíró statisztikák mellett vizsgáltuk az összefüggést a módszer alkalmazása és a nemek, valamint a gyakorlati hely típusa között. Az eredmények arra mutattak rá, hogy a módszertan kurzusok felkészítik a hallgatókat a gamifikáció alkalmazására, környezetismeret és matematika órán használnák szívesen.


 

Article Details

Hogyan kell idézni
Bencéné dr. Fekete, A. A., & Dr. Bence-Kiss, K. (2023). Tanító szakos hallgatók ismeretei a gamifikációról. Közösségi Kapcsolódások - tanulmányok kultúráról és oktatásról, 3(1), 148–159. https://doi.org/10.14232/kapocs.2023.1.148-159
Folyóirat szám
Rovat
Oktatás
Információk a szerzőről

Bence-Kiss Krisztina, Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Kaposvári Campus

egyetemi adjunktus / assistant professor Kaposvári Campus / Kaposvár Campus Agrárlogisztika, Kereskedelem és Marketing Tanszék / Department of Agricultural Logistics, Trade and Marketing Agrár- és Élelmiszergazdasági Intézet / Institute of Agricultural and Food Economics Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem / Hungarian University of Agriculture and Life Sciences