Tanító szakos hallgatók ismeretei a gamifikációról
Main Article Content
Absztrakt
A gamifikáció az oktatás esetében a játékalapú működési elvek, játékesztétika és játéktervezői gondolkodás használata a tanulás elősegítésére, a problémák megoldására (Kapp et al., 2014). 2022-ben végzett kutatásunk célja, annak feltárása, hogy a végzős tanító szakos hallgatók (N=72), milyen ismeretekkel rendelkeznek a gamifikációról. Kutatási kérdéseink arra irányultak, mennyire és milyen tartárgyak esetében, az óra melyik részében tartják hatékonynak a gamifikációt. A leíró statisztikák mellett vizsgáltuk az összefüggést a módszer alkalmazása és a nemek, valamint a gyakorlati hely típusa között. Az eredmények arra mutattak rá, hogy a módszertan kurzusok felkészítik a hallgatókat a gamifikáció alkalmazására, környezetismeret és matematika órán használnák szívesen.