Mire jó a gamifikáció? A gamifikáció oktatási alkalmazásának nemzetközi tapasztalatai és a bevezetés első lépései

Main Article Content

Kálmán Dóra
Fejes József Balázs

Absztrakt

A gamifikált oktatás iránt növekvő érdeklődés mutatkozik, és egyre több empirikus munka vizsgálja annak tanulókra gyakorolt hatását. Számos magyar nyelvű munka érhető el, amelyek a gamifikált oktatás gyakorlati megvalósítását segítik, ugyanakkor a hazai szakirodalomban alig találunk olyan munkát, amely empirikus eredményekre támaszkodva arra fókuszál, mely területeken várhatunk előnyös hatást a játékosítástól, illetve milyen körülmények befolyásolják annak eredményességét. Szakirodalmi áttekintésünk az utóbbi években megjelent metaanalízisekre és szisztematikus áttekintésekre támaszkodva kínál válaszokat e kérdésekre, emellett néhány megfontolandó szempontot tárgyal, amelyek a gamifikáció gyakorlati alkalmazásának bevezetését támogathatják.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Kálmán, D., & Fejes, J. B. (2023). Mire jó a gamifikáció? A gamifikáció oktatási alkalmazásának nemzetközi tapasztalatai és a bevezetés első lépései. Iskolakultúra, 33(7), 72–81. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/44446
Folyóirat szám
Rovat
Szemle