Mire jó a gamifikáció? A gamifikáció oktatási alkalmazásának nemzetközi tapasztalatai és a bevezetés első lépései
Main Article Content
Absztrakt
A gamifikált oktatás iránt növekvő érdeklődés mutatkozik, és egyre több empirikus munka vizsgálja annak tanulókra gyakorolt hatását. Számos magyar nyelvű munka érhető el, amelyek a gamifikált oktatás gyakorlati megvalósítását segítik, ugyanakkor a hazai szakirodalomban alig találunk olyan munkát, amely empirikus eredményekre támaszkodva arra fókuszál, mely területeken várhatunk előnyös hatást a játékosítástól, illetve milyen körülmények befolyásolják annak eredményességét. Szakirodalmi áttekintésünk az utóbbi években megjelent metaanalízisekre és szisztematikus áttekintésekre támaszkodva kínál válaszokat e kérdésekre, emellett néhány megfontolandó szempontot tárgyal, amelyek a gamifikáció gyakorlati alkalmazásának bevezetését támogathatják.