Tükörtől tükörig: A pedagógus pályakép változásainak elmúlt negyven éve

Main Article Content

Gyöngyi Fábián

Absztrakt

Számtalan bizonyíték igazolja azt, hogy a tudományos gondolkodás áttért az ’azért tanuljunk, hogy sokat tudjunk’, majd azért, hogy ’megtanuljunk gondolkodni’ paradigmáról arra, hogy ’azért kell sokat tanulni, hogy megtanuljunk tanulni’ (Csapó, 2003). A változó paradigmák mentén vajon változott-e, és ha igen, hogyan változott a pedagóguspályáról alkotott kép? A Pályatükrök (J. Szilágyi, 1972) című írásmű nyomán bemutatjuk, hogy milyen pályakép született meg a hetvenes években, milyen elvárások fogalmazódtak meg a pályára kerülő pedagógusokkal szemben, és ez hogyan befolyásolhatta a társadalmi érdeklődést. Nyomon követjük, hogy az elmúlt negyven év során milyen erőfeszítéseket tett a neveléstudomány a pedagógus professzió összetartására, és végezetül áttekintjük azokat a tendenciákat, amelyek a pedagóguspályáról alkotott képben napjainkban kimutathatók.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Fábián, G. (2011). Tükörtől tükörig: A pedagógus pályakép változásainak elmúlt negyven éve. Iskolakultúra, 21(12), 10–22. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21209
Rovat
Cikkek