A stratégiahasználat rugalmassága az alsó tagozatos matematikában: elemzés és fejlesztés
Main Article Content
Absztrakt
A neveléslélektan kutatói és a matematikát tanítók régóta hangsúlyozzák annak pedagógiai jelentőségét, hogy felismerjük és serkentsük a gyerekek önmaguk alkotta stratégiáinak rugalmasságát, ami fontos pillére az alsó tagozatos matematikatanítás innovatív megközelítésének. Készítettek és kipróbáltak olyan tananyagokat és fejlesztő programokat, amelyekkel ezt a fajta rugalmasságot kívánták növelni (lásd például Brownell, 1945; Freudenthal, 1991; Thompson, 1999; Wittmann és Müller, 1990-92). A múlt század végének számos reform-tantervében megjelenik a stratégia-rugalmasság kifejlesztésének pedagógiai értékéről alkotott meggyőződés.
Letöltések
Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.
Article Details
Hogyan kell idézni
Verschaffel, L., Torbeyns, J., Luwel, K., Van Dooren, W., & De Smedt, B. (2007). A stratégiahasználat rugalmassága az alsó tagozatos matematikában: elemzés és fejlesztés. Iskolakultúra, 17(11-12), 92–102. Elérés forrás https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/20694
Folyóirat szám
Rovat
Cikkek