Terápiás stratégiák a művészeti oktatásban Lisa Kay: Therapeutic Approaches in Art Education

Main Article Content

Zsanett Lengyel

Abstract

Lisa Kay a művészeti oktatás terápiás megközelítéseivel foglalkozik. Fő célja, hogy stratégiákat kínáljon a művészeti oktatás gyakorlatának támogatása és fejlesztése érdekében. Pályafutása során a legkülönbözőbb képességű és korosztályú emberekkel foglalkozott művészetterapeutaként. Miután kórházaknak fejlesztett művészeti terápiás programokat, érdeklődése a speciális oktatásra helyeződött át. E változás voltaképpen az orvosi modellről a pszicho-társadalmi modellre történő átállást jelenti, amely a diákra művészként tekint, és erősségeit hangsúlyozza. Kay az évek során ráeszmélt arra, hogy a művészeti nevelésben tevékenykedő oktatóktól elvárják, hogy támogassák tanulóik, hallgatóik érzelmi fejlődését, azonban a variábilis traumákkal rendelkező tanulók, hallgatók támogatásához szükség van az oktatók felkészítésére.


Lisa Kay (2020). Therapeutic Approaches in Art Education. Davis Publications Inc. 186.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Lengyel, Z. (2020). Terápiás stratégiák a művészeti oktatásban: Lisa Kay: Therapeutic Approaches in Art Education. Iskolakultúra, 30(11), 108–109. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/34091
Section
Kritika