Az élőszavas mesemondásra épülő interaktív népmese-feldolgozás

Main Article Content

Zsuzsanna Tölgyessy

Abstract

Az 5-10 éves korosztály legfőbb személyiségfejlesztő eszköze a játék és a mese. A mese tükrözi a gyermeki gondolkozást, logikát, animista és egyben antropomorf világképet, a játék koncentrált intenzivitása pedig mindenfajta tanulás termékeny táptalaja. E tanulmány a mese fogalmát a variánsokban élő népmesére szűkíti le. A tanulmány második felében ismertetett népmese-foglalkozás/feldolgozás pedig a mese és a játék élményét igyekszik összekapcsolni: ugyanis a szórakoztató-nevelő-fejlesztő népmese hatása felerősíthető, ha a gyerekek cselekvőként is részt vehetnek egy mesében, így a történet és a gyerek közötti távolság valóságosan és szimbolikusan is megszűnik – erre a tapasztalatra épít az interaktív mesefoglalkozás.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Tölgyessy, Z. (2019). Az élőszavas mesemondásra épülő interaktív népmese-feldolgozás. Iskolakultúra, 29(1), 79–86. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/31909
Section
Szemle