Hogyan dicsérjek? A dicséretek hatása a feladatválasztásra és az intelligencia formálhatóságára vonatkozó szemléletmódra

Main Article Content

Gitta Lukács-Nagy
Szilvia Fodor

Abstract

A pozitív megerősítések hasznossága, személyiségépítő hatása a nevelés és az oktatás terén is egyre inkább a kutatások érdeklődési körébe kerül. Carol Dweck, az amerikai Stanford Egyetem kutatója számos tanulmányában kimondja: eddig tévúton jártunk, ha azt hittük, a dicséretnek kizárólag konstruktív hatása lehet. Nemcsak hátráltatnak és motiválatlanná tesznek a nem megfelelő szavak, hanem akár szorongást, görcsös megfelelési vágyat is kialakíthatnak, míg a jó dicséret erősíti a fejlődőképességünkbe vetett hitet és bátorít a nehezebb feladat elvégzésére. Vizsgálatunkban 69 ötödikes tanuló mintáján tanulmányoztuk a dicséret hatását a feladatválasztására és a beállítódásra, mely rámutat az erőfeszítésre irányuló dicséret pozitív hatásaira.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Lukács-Nagy, G., & Fodor, S. (2018). Hogyan dicsérjek? A dicséretek hatása a feladatválasztásra és az intelligencia formálhatóságára vonatkozó szemléletmódra. Iskolakultúra, 28(10-11), 64–73. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2018.10-11.64
Section
Study