A történetiség elve és a „jelen horizontja” az irodalomtanítás kánonjaiban

Main Article Content

Ferenc Kulin

Abstract

Annak illusztrálására, hogy ennek a konferenciának a témája nem csupán hazánkban aktuális, hadd idézzem Harold Bloom néhány soros vallomását:„Egy nagy amerikai egyetemen irodalomtanítással töltött élet után meglehetősen kevéssé vagyok biztos afelől, hogy az irodalomtanítás túl fogja élni jelenlegi válságát. Közel negyven éve kezdtem tanári pályámat, olyan egyetemi környezetben, melyet T. S. Eliot nézetei uraltak; olyan nézetek, melyek dühítettek engem, s amelyek ellen olyan erővel küzdöttem, amennyire csak tudtam. Ma a hip-hop professzoraival, a francia-német elméletek másolataival, a nemek és szexuális elkötelezettségek ideológusaival, a korlátlan felelőtlenségű és számú multikulturalistával körülvéve, már látom: az irodalom szak balkanizációja visszafordíthatatlan.”

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Kulin, F. (2018). A történetiség elve és a „jelen horizontja” az irodalomtanítás kánonjaiban. Iskolakultúra, 28(7), 7–12. https://doi.org/10.14232/ISKKULT.2018.7.7
Section
Kötelező olvasmányok és új olvasási módok a digitális fordulat korában