Képzőművészeti alkotások felhasználása az idegennyelvoktatásban a drámapedagógia eszköztárának segítségével

Main Article Content

Katalin Ágnes Schmidt

Abstract

2012 óta tanítok a Magyar Képzőművészeti Egyetemen angol nyelvet, nyelvvizsgával még nem rendelkező hallgatók számára. Az ottani munkám során fogalmazódott meg bennem az igény, hogy a nyelvtanításban jól alkalmazható drámapedagógiai eszközöket olyan tartalmakhoz kössem, melyek az egyetem diákjai számára hasznosak lehetnek. Bár a kurzus célja, hogy a diákok minél közelebb kerüljenek a középfokú nyelvvizsga szintjéhez, mégis nagy hangsúlyt fektetek rá, hogy az óráimon képzőművészeti alkotásokkal is foglalkozzunk, hiszen elengedhetetlen a diákok jövője szempontjából, hogy angol nyelven is képesek legyenek megnyilvánulni a szakterületükről, különösen saját munkáikról. Diákjaim igényei és a munka során szerzett tapasztalatok kapcsán kezdett mindinkább foglalkoztatni a nyelvoktatás, a drámapedagógia és a művészetek határmezsgyéje. Bár alábbi meglátásaim felsőoktatási keretek között tartott nyelvórán születtek, a kipróbált módszerek természetesen az idegennyelvoktatás minden színterén (pl. közoktatás, nyelviskola) jól hasznosíthatók.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Schmidt, K. Ágnes. (2017). Képzőművészeti alkotások felhasználása az idegennyelvoktatásban a drámapedagógia eszköztárának segítségével. Iskolakultúra, 27(1-12), 144–155. https://doi.org/10.17543/ISKKULT.2017.1-12.144
Section
Tematikus blokk