Mire taníthat a halál? : a halál nevelésfilozófiai megközelítéséről
Main Article Content
Abstract
Bár mindenkinek van halottja, és mindenki tudja, hogy egyszer ő is eltávozik az élők sorából, mégsem beszélünk „direktbe” magáról a halálról. Többnyire hallgatunk róla, mintha szégyellnénk. Ha csak lehet, nagy ívben elkerüljük ezt a témát. Mindenesetre ódzkodunk és félünk tőle. A pedagógia tudománya és a gyakorlati pedagógia – sajnos – egyaránt úgy tesz, mintha ez ügyben nem lenne semmi különösebb mondanivalója, konkrét feladata. Úgy vélem, fölöttébb kényelmes vagy inkább gyáva álláspont ez, a felelős gondolkodás és élni tudás nem fogadja, fogadhatja el a közömbös hozzáállást. És hasonlóképpen: a pedagógiának is illik szakítani a negligáló magatartással. A halálproblematika és a pedagógia kapcsolatának kérdését mindenképpen indokolt feltennünk, és találnunk kell rá valamilyen választ.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Karikó, S. (2016). Mire taníthat a halál? : a halál nevelésfilozófiai megközelítéséről. Iskolakultúra, 26(9), 116–127. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21840
Issue
Section
Articles