Autentikus és élvezetes – múzeumpedagógiai foglalkozások a zsidóságról

Main Article Content

Dóra Pálmai

Abstract

A közoktatási intézmények falai közül kilépve, a tantermi foglalkozásoktól elszakadó lehetőségek, az erdei iskolai, a múzeumi vagy könyvtári foglalkozások izgalmakat rejtenek magukban nemcsak a diákok, hanem a pedagógusok számára is. A tanulók kötetlenebb módon sajátíthatnak el új ismereteket, míg a pedagógusok módszertani tudásukat bővíthetik egy-egy, az oktatási intézmények falain kívül tartott foglalkozással. Emellett fontos, hogy ezek a tanórák is biztosítsák a tanulóknak a központi szabályozásokban meghatározott tananyag elsajátításának lehetőségét. Jelen írásban két olyan tanári kézikönyvet és hozzájuk kapcsolódó munkafüzetet mutatok be, amelyek egy pécsi és egy győri, a zsidóság történelméről, kultúrájáról, hagyományairól szóló kiállításhoz kapcsolódva teljesítik az előző sorokban felsorolt kritériumokat és lehetőségeket.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pálmai, D. (2016). Autentikus és élvezetes – múzeumpedagógiai foglalkozások a zsidóságról. Iskolakultúra, 26(7-8), 129–131. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21834
Section
Articles