Élet a Gyermekek Házában [Maria Montessori (2011): A gyermek felfedezése c. könyvéről]

Main Article Content

Tünde Pintér

Abstract

A 19–20. század egyik legkiemelkedőbb pedagógiai módszerének kidolgozása Maria Montessori nevéhez fűződik. Ő volt az első női orvos Olaszországban, aki konkrét célokat megfogalmazva kívánta megújítani az akkori oktatást. Montessori először doktori tanulmányai alatt kezdett el értelmileg akadályozott gyermekekkel foglalkozni, amikor felismerte, hogy a gyermekek számára – egészségügyi ellátásuk mellett – biztosítani kell nevelésüket is, amit speciális környezetben célszerű folytatni. Módszerét később egészséges gyermekek nevelésekor is alkalmazta. 1907-ben nyitotta meg az első Gyermekek Háza intézményt, ami később a világ számos országában elterjedt. Montessori módszere több ezer gyermek szakszerű nevelését tette lehetővé, komoly erőfeszítéseket téve az analfabetizmus csökkentése, valamint az alapvető műveltség – többek között az írás, olvasás, számolás – elsajátítása érdekében.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pintér, T. (2016). Élet a Gyermekek Házában [Maria Montessori (2011): A gyermek felfedezése c. könyvéről]. Iskolakultúra, 26(4), 134–136. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21801
Section
Articles