Hogyan irányítsuk gyermekünk nyelvi fejlődését a két- és többnyelvű környezetben? [Csiszár Rita (2014): Két- és többnyelvű gyermeknevelés a mindennapokban – Tanácsok, információk, történetek c. könyvéről]

Main Article Content

Olívia Seidl-Péch

Abstract

Igen időszerű Csiszár Rita Két- és többnyelvű gyermeknevelés a mindennapokban című könyve, mivel az elmúlt évtizedben jelentősen megnövekedett azoknak a száma, akik Magyarországról elvándorolva külföldön kerestek munkát és ott le is telepedtek. Ez a tendencia elsősorban a gyerekvállalásban és gyereknevelésben érintett 18–40 év közötti korosztályra jellemző. Az érdekeltek számára a kötet iránytűként is szolgál a többnyelvűséget preferáló globalizált világban. A témaválasztás időszerűségét támasztja alá továbbá az a tény is, hogy a családon belüli két- és többnyelvűség kérdése jelenleg a föld népességének mintegy felét érinti. Az okok között szerepel – a kivándorlás és a külföldi munkavállalás mellett – a két szülő eltérő anyanyelve, a migráció, a kisebbségi népcsoportok, illetve a siket szülők gyermekvállalása.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Seidl-Péch, O. (2016). Hogyan irányítsuk gyermekünk nyelvi fejlődését a két- és többnyelvű környezetben? [Csiszár Rita (2014): Két- és többnyelvű gyermeknevelés a mindennapokban – Tanácsok, információk, történetek c. könyvéről]. Iskolakultúra, 26(4), 129–131. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21799
Section
Articles