Oktatás és tér. Válogatás az oktatásföldrajz nemzetközi és hazai kutatásaiból

Main Article Content

Zsuzsanna M. Császár
Tamás Wusching Á.

Abstract

Az oktatásföldrajz relatíve új területnek tekinthető a társadalomföldrajzon belül. Bár a korai előfutárai már a 19. században megjelentek, ahogy kutatók elkezdtek az oktatás és képzés térbeli különbségeivel foglalkozni, a részdiszciplína intézményesülése Nyugat-Európában az 1960-as években kezdődött. Az oktatási szektor globális szinten jelentős bővülésen ment keresztül az azóta eltelt időben, lendületet adva ezzel újabb és újabb kutatási területeknek a témában. A globalizáció erősödésével és a tudásalapú gazdaság térnyerésével az oktatásföldrajz is egyre nagyobb hangsúlyt kap. A jelenlegi tanulmány célja oktatásföldrajzi szakirodalmak összegzésével betekintést nyújtani a részdiszciplína kezdeteibe a korai előfutárok által, továbbá képet adni a terület intézményesüléséről és jelenlegi fő kutatási irányairól.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
M. Császár, Z., & Wusching Á., T. (2016). Oktatás és tér. Válogatás az oktatásföldrajz nemzetközi és hazai kutatásaiból. Iskolakultúra, 26(4), 84–95. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21792
Section
Articles