Diszkalkulia és nyelvtanulás

Main Article Content

Júlia Czenner

Abstract

A szöveges feladatok elolvasása, megértése, adatok lejegyzése, műveletté alakítása, műveletvégzés, szöveges válasz leírása mind-mind gondot okoz egy diszlexiás, diszkalkuliás számára. Ebből látható, hogy egy szövegértési problémával küzdő diszlexiásnak egyéb területeken is gondot okoz a szöveg értelmezése, akár már instrukciós szinten is. A nyelvi diszkalkulia fogalma adja a legnyilvánvalóbb átfedést a két tanulási zavar között. A nyelvi diszkalkulia esetén a szöveges feladatokat nehezen vagy egyáltalán nem tudja megoldani a diák. Ha fel van írva a feladat, ki tudja számolni, de a szövegben lévő információt nem tudja lefordítani a számok nyelvére. Ez a tünet gyakran együtt jár diszlexiával, de jól olvasó gyerekeknél is előfordul.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Czenner, J. (2015). Diszkalkulia és nyelvtanulás. Iskolakultúra, 25(11), 103–114. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21728
Section
Articles