A kutatásalapú tanulás (IBL) és a "BINET-BioTár Modell" tapasztalatai a természettudományos oktatás megújításában [melléklet]

Main Article Content

Erika Horváth

Abstract

Az írás célja A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban című program keretében a Pécsi Tudományegyetem Babits Mihály Gyakorló Gimnáziumában megépült Gimnáziumi-Egyetemi Labort (PTE BM GEL) támogató honlap számára mintaként használt Binet-BioTár modell (Szabó, 2007) tanulságainak elemzése, különös tekintettel a „kutatásalapú tanulást” (Inquiry Based Learning, IBL) segítő anyagok archiválására alkalmas GEL E-véltár kialakítására már a honlap-építés szakaszában. A cikk bevezető része röviden áttekinti az IBL hazai irodalmát, majd rátér az IBL-t a magyar kibertérben elsők között gyakorló BioTár Electronic (BTE), illetve az ennek Szombathelyen és Veszprémben 1988–2005 között helyet adó Binet-BioTár Modell (BBM) előzményeinek és tapasztalatainak elemzésére, külön kiemelve a BTE-nek az elektronikus és a nyomtatott tudományos tájékoztatás terén 1997–1999 között megvalósított, az értékőrzést hatékonyan szolgáló egységét. A második rész bemutatja a BBM és a BTE tapasztalatait felhasználva épülő PTE BM GEL honlap szerkezetét, az anyagok szerkesztésének és lektorálásának folyamatát. A cikk mellékleteiben táblázatos formában sorolja fel az IBL módszer magyarországi elterjesztése érdekében „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban” című program keretében épült laboratóriumok honlapjait, és ezáltal a modern magyar (kiber)iskolakultúra egy sajátos szeletét is.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Horváth, E. (2015). A kutatásalapú tanulás (IBL) és a "BINET-BioTár Modell" tapasztalatai a természettudományos oktatás megújításában [melléklet]. Iskolakultúra, 25(5-6), 3–34. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21649
Section
Articles