Konfesszió, metanarratív képződmények és megkettőződések Kemény István Kedves Ismeretlen című regényében
Main Article Content
Abstract
Kemény István a ’90-es évek költőnemzedékének atyja, kultikus alakja, alighanem a kortárs magyar irodalom egyik legjelentősebb s legizgalmasabb alkotója, gondolkodója. A mai magyar irodalomban kiemelkedő jelentőségű lírai életműve a travesztia legkülönfélébb változatainak valóságos tárházát adja: utánzás, pastiche, bricolage, szimulákrum, paródia, szövegköziség stb. A kritikai recepció által „a” posztmodern kortárs költőnek tekintett Kemény (bár a magam részéről ezt a kérdést komplikáltabbnak látom) írásmódját kezdettől fogva egyfajta manierizmus (olykor manierista póz) s alapvetően mitikus szemléletmód jellemzi, ami kimondottan travesztiára való hajlamot sejtet.
Downloads
Download data is not yet available.
Article Details
How to Cite
Szávai, D. (2013). Konfesszió, metanarratív képződmények és megkettőződések Kemény István Kedves Ismeretlen című regényében. Iskolakultúra, 23(9), 89–95. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21423
Issue
Section
Articles