8. osztályos mozgássérült tanulók írásbeli véleményalkotásának vizsgálata

Main Article Content

Henriett Pintér

Abstract

A sajátos nevelési igényű (SNI) tanulók képességének fejlesztése sokféle programmal működik Magyarországon – hidroterápiás rehabilitációs diagnosztika (Lakatos, 2003); lovasterápia (Bozori, 2002); alapozó terápia (Marton–Berényi, 2001) – és a különböző országokban (occupational therapy, Mocellin, 1995; speech and language therapy, Pennington, Goldbart és Marshall, 2003). Ezek a programok a gyermekek kognitív, motoros és kommunikációs képességeire egyszerre próbálnak hatással lenni, mivel a diszfunkciós zavarok általában összetett formában és együttesen fordulnak elő. Éppen ezért a sajátos nevelési igényű tanulók halmazába – az OECD által elfogadott rendszer szerint – a fogyatékosok, a tanulásban akadályozottak és a hátrányos helyzetűek is beletartoznak (Csányi, 2007)

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Pintér, H. (2011). 8. osztályos mozgássérült tanulók írásbeli véleményalkotásának vizsgálata. Iskolakultúra, 21(8-9), 146–158. Retrieved from https://iskolakultura.hu/index.php/iskolakultura/article/view/21181
Section
Articles