Létbölcselet és papírszínház A Tragédia Első színének adaptálása a magyarórán

Main Article Content

Szarka Eszter

Absztrakt

A tanítási tradíció rögzült ismeretjellegű elemeinek közvetítését (a kompozíció és koncepció összefüggései, a műfajiság problematikája stb.) célszerű egybekapcsolni azzal a szándékkal, hogy a diákok mély intellektuális és érzelmi kapcsolatba kerüljenek a szöveggel. A jelentésteremtést, az egyéni kérdésfeltevéseket és értelmezést ösztönzi, ha a Tragédiát nem (csak) irodalmi alkotásként vezetjük be az osztályba, hanem a szöveg színpadi lehetőségeit is vizsgáljuk. Az elméleti-elemző szövegfeltárás mellett érdemes tehát a színházi és/vagy filmes gondolkodást igénylő kreatív-alkotó megismerés módszereit is alkalmazni a Tragédia tanítása során.

Letöltések

Letölthető adat még nem áll rendelkezésre.

Article Details

Hogyan kell idézni
Szarka, E. (2024). Létbölcselet és papírszínház: A Tragédia Első színének adaptálása a magyarórán. Iskolakultúra, 34(7), 73–80. https://doi.org/10.14232/iskkult.2024.7.73
Folyóirat szám
Rovat
Tematikus blokk: Madách 200 – Az ember tragédiája az idők változásában. A Magyartanárok Egyesülete 2023. évi konferenciájának anyagából